Spoločnosť Kia Motors na autosalóne v Ženeve predviedla dva prototypy najnovších modelov s nulovými emisiami, čím opäť pokročila v oblasti ekologickej „budúcnosti mobility“.
Na stánku však návštevníci nájdu aj úplne iný spôsob alternatívnej prepravy - úplne nový model elektrobicykla - bicykel s asistenciou elektrického motora. Novinka skutočne originálne zdôrazňuje motto spoločnosti Kia „The Power to Surprise“.
O svižný výkon sa postará rýchly elektrický motor a do celkového dizajnu, technických vlastností a aj výroby sa premietlo nemálo technických noviniek. Elektrobicykel Kia má zadný náhon zabezpečený 250-wattovým elektromotorom so štedrým krútiacim momentom 45 Nm; motor využíva 36-voltový, 10-ampérový lítiovo-iónový polymérový akumulátor, ktorý sa dá jednoducho odpojiť kvôli nabíjaniu. Model City svojím jazdným dosahom približne 40 km na jedno nabitie a dĺžkou nabíjania štyri hodiny zaujme tých, ktorí denne dochádzajú do školy či do zamestnania.
Elektrobicykel Kia navrhol a konštruoval vývojový tím rizikového podnikania vo vývojovom centre spoločnosti Kia Motors v kórejskom meste Namyang. Kovový rám má inovatívnu škrupinovú konštrukciu, ktorá vyzerá ako z uhlíkových vláken, v skutočnosti sa však vyrába pokročilou lisovacou technológiou pomocou automatizovaného robotického procesu zvárania. Výsledkom je štandard kvality na úrovni automobilového priemyslu.
Pokročilá lisovacia technológia je nová výrobná metóda, ktorú v uvedenom centre výskumu a vývoja vyvinuli špeciálne na výrobu rámu elektrobicykla Kia. Po vylisovaní z oboch strán prejde rám automatizovaným robotickým procesom zvárania, ktorý zabezpečí rovnomernú kvalitu. Oproti tomu majú klasické bicykle často hydroformovaný rám, ktorý sa vyrába komplikovanejšie a nákladnejšie.
Vďaka týmto výrobným postupom má Kia Motors väčšiu slobodu v oblasti dizajnu: môže využívať výrazné detaily pri povrchovej úprave a jedinečný dizajn konštrukcie. Môže tiež pri výrobe využívať širší výber kovových materiálov, keďže lisovacia technológia umožňuje konštrukciu z hliníka, vysokopevnej ocele a z nehrdzavejúcej ocele.
K dispozícii sú dve verzie - model City aj model MTB majú rovnaký pohonný systém a akumulátor, vážia približne 20 kg a v súlade s nariadeniami EÚ dosahujú najvyššiu rýchlosť 25 km/h. Verzia City je navrhovaná ako univerzálne dizajnové riešenie - má nízky rám pre pohodlnejšie nastupovanie, batériu montovanú vzadu, 28-palcové kolesá a blatníky, takže zaujme najširšiu vrstvu spotrebiteľov. Model MTB má 100 mm predné vidlice Rock Shock, batériu montovanú v strede a 26-palcové kolesá s pneumatikami vhodnými na všetky druhy povrchov, vďaka čomu pôsobí športovo a mladistvo.
Obidva prototypy modelov elektrobicykla Kia majú rám, elektromotor a akumulátor vyrobený v Kórei, pričom brzdové a prevodové súčasti pochádzajú od japonskej spoločnosti Shimano. Konečná montáž prebiehala v Nemecku.
Prešlo už 70 rokov, odkedy spoločnosť Kia Motors Corporation v roku 1944 vyrobila v Kórei svoj prvý bicykel – teraz bude pozorne sledovať, ako médiá a verejnosť zareagujú na úplne nový elektrobicykel Kia motors.
Nasledujúca správa → ↑ ← Predchádzajúca správa